Libero VS Pampers


BLÖJOR.....
 
 
    
 
 
Har länge gillat Liberos blöjor, ibörjan hade vi bara pampers stl 1 funkade bra sen när i skulle gå upp på nästa storlek (2)så funkade inte pampers tyckte jag... Bajs bajs bajs överallt, men sen hade vi en riktig
bajs-maja oxå säkert 4-5 ggr per dag om inte mer minns inte riktigt nu :-)
Så då blev det Libero. satt bra och inget läckage! Nu är det storlek 3 som gäller och är inte lika nöjd med Libero då... Känns stor och knölig på min lilla tös, ser ut som blöjan är full i kiss när jag just satt på den och går långt upp på magen. Så jag testköpte ett paket pampers efter jag fått prova en blöja av kusin My.
Pampers New baby 3 54 st var det i paketet och hon har bajsat i typ 3 st av blöjorna... hmmm (ja hon har varit hård/förstoppad i magen pga att hon ätit gröt, senaste dagarna katrinplommonpure.)
Så jag har inte fått prova dom på riktigt än. Det ligger några kvar i skötväskan så vi får hoppas på bajs i dessa :-)
Pampers förresten har gått åt ganska snabbt för att jag har bytt många pink blöjor (luktar skunk)
Det possetiva med Pampers är att dom sitter himla bra på Minna som är liten och smal.
Nu när jag var och handlade köpte jag Libero babysoft 3 igen, dels för att jag hade rabattkupong sen för att dom inte luktar illa på engång.
Detta är en fråga som verkar hålla i sig ända tills hon verkar bli blöjfri :-)
 
VAD SÄGER NI, VILKA BLÖJOR TYCKER NI ÄR BÄST?

Kommentarer
Postat av: Theresa

När Egil var nyfödd hade vi libero vid ett tillfälle men hur vi än gjorde så läckte blöjan. Blev helt galen. Just när jag satt på den också, liksom. Då bytte vi och har haft dom sedan dess. Nu när han använder byxblöja är pampers överlägsen, maxivarianten på natten måste vi köpa då han kissar rätt mkt.

2012-09-03 @ 11:42:44
Postat av: Linda

Vilken blöjjungel! Vi höll också på fram och tillbaka med Pampers men lukten var blää! Så vi har mest kört Libero. Kram på dig

Postat av: Therese

Det där är ett gissel. Vi har haft Libero hela tiden. Har tyckt pampers luktar kiss på en gång... Men det är ju en smaksak. För oss har det varit så att vi gått upp en storlek när det börjat bli många "olyckor". Det är lite knöligt i början när den nya storleken liksom är lite för stor, men den andra blir för liten...

Bäst tycker jag ändå att liberos up&go är. I början läckte den en del, särskilt på natten. Men vi fick köra på den ändå (hon lärde sig dra upp de vanliga, hehe) och nu kissar hon inte lika mycket på natten så då funkar det. Bajsandet blir inte heller lika hysteriskt när de väl börjar äta mat. ;)

Minns att vi nästan fick panik ett tag när det gick mellan 7 och 12 bajsblöjor om dan (och minst en med kalas över hela ungen) haha...

2012-09-12 @ 09:31:54
URL: http://majfluga.se
Postat av: Hanna

Ja, pampers luktar blääää :)

2012-09-19 @ 07:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback